Vnímáte potřebu ověřit vhodnost současného fungování organizace vůči stanovené strategii. Zajímá vás zda je možné dosáhnout vytyčených strategických cílů v plošší organizační struktuře s vhodněji strukturovanými a na zpětnou vazbu dynamicky reagujícími procesy.
Pro optimalizaci fungování organizace je třeba ověřit fungování následující posloupnosti. Organizace má vytyčené strategické cíle, kterých dosahuje prostřednictvím uspokojování potřeb svých zainteresovaných subjektů (majitelé, klienti, zaměstnanci).
Potřeby klientů jsou uspokojovány prostřednictvím procesů generujících přidanou hodnotu pro zainteresované skupiny. Tyto procesy jsou uspořádány efektivně, optimálně a nedochází v nich k přerušením (procesní audit). Pravidelně je realizován proces zpětné vazby od zainteresovaných skupin a procesní model je dle jeho výsledků upravován.
Výkon těchto procesů je podpořen vhodným organizačním uspořádáním garantujícím flexibilní reakci na zpětnou vazbu z turbulentního okolí (organizační audit).
Na jednotlivých pozicích v organizační struktuře jsou umístěni pracovníci, kteří mají předpoklady ke kvalitnímu výkonu své práce a tato jim přináší pocit seberealizace. Pracovníci před sebou vidí možnosti postupu, jsou stanovena transparentní pravidla postupu na vyšší pozice (personální audit).
Tok přidané hodnoty procesy stavební firmy je podpořen vhodným informačním tokem, jednotlivé role dostávají požadované vstupy, v požadovaném čase a kvalitě. Výkon jednotlivých činností je pro jejich urychlení či automatizaci podpořen vhodným informačním systémem, který je intuitivně ovladatelný a maximálně usnadňuje práci svým uživatelům (informační/informatický audit).
Určitá množina vstupů do hodnototvorných procesů není zajišťována interními zdroji, ale je dodávána externími dodavateli. Takovéto vstupy musí plně uspokojovat požadavky svých zákazníků (procesů mediální organizace) na jejich kvalitativní parametry (audit dodavatelských služeb).
Nastavení norem jednotlivých činností konaných v rámci výrobního procesu. Odstranění veškerých zbytečných prostojů a optimalizace pohybu pracovníka po pracovišti. Návrhy na zvýšení komfortu a uspokojení hierarchie potřeb pracovníků výroby. (audit výrobního procesu).
Služby pro efektivní řízení ICT:
Pro ověření optimalizace realizace projektů nabízíme externí nezávislý a nemalou množinou projektů ověřený pohled na způsob realizace projektů.
Díky dlouholetým zkušenostem s řízením projektů jsme schopni rychlé orientace v konkrétním projektu či jejich portfoliu a identifikace příčiny nekomfortu s jeho realizací.
Audit řízení projektu ověří, zda byla v průběhu projektu dodržena základní pravidla projektového řízení (stanovení měřitelných cílů a jejich průběžné vyhodnocování, stanovení akceptačních kritérií pro věcný výstup projektu a jejich naplnění, nastavení organizační struktury a vymezení kompetencí jednotlivých rolí, termínované přidělování úkolů a reportování jejich realizace, pravidelná a kvalitní komunikace ke všem zúčastněným stranám, řízení rizik projektu, sběr zpětné vazby a zapracování jejích výsledků do projektu formou řízení změn, apod.).
Speciálním případem ověření optimalizace realizace projektů je komplexní vyhodnocení projektu ze všech jeho stránek, tj. zda byl veden metodicky (procesně) správně, zda byly v přípravné fázi vybrána optimální varianta věcného řešení, která byla v průběhu realizace „vyrobena“ k plné spokojenosti zákazníka, reprezentované akceptačními kritérii, tj zda byl projekt veden věcně správně a zda byla naplněna litera zákona a veškeré dokumenty s právní závazností jsou nezpochybnitelné, tj. zda je projekt správně po smluvní stránce.
Implementovali jste sofistikovaný podpůrný systém pro řízení projektů a nejste si jisti, zda je v projektech relevantními pracovníky dostatečně využíván a chcete vědět, proč tomu tak je? Zpracujeme pro vás vyhodnocení využití ICT v projektech.
Služby pro ověření optimalizace realizace projektů: