Informační a komunikační technologie jsou pro ICT a telco firmy podporou jejich core businessu a mohou usnadňovat vykonávání firemních procesů. ICT může pomoci s provozem firmy i se snížením zátěže hlavních činností.
Pro optimální využití ICT je nutné nastavit efektivní systém řízení IT a ICT, případně provést transformaci ICT organizace. Vstupním krokem pro nastavení systému řízení ICT je zpracování strategického dokumentu, který bude vycházet z potřeb a navrhovat způsoby jak uspokojit potřeby, které mají jednotlivé procesy, jimiž je uspokojován klient, a které přispívají k naplnění strategických cílů organizace.
Jednotlivé záměry plynoucí z takovéto strategie ICT jsou následně přetaveny do jednotlivých realizovaných projektů, jež je vhodné v rámci IT organizace realizovat a strukturovaně řídit, případně úroveň jejich řízení auditovat, a to jak z hlediska metodického, věcného, bezpečnostního, tak i smluvního, tj. realizovat maximum činností vedoucích k minimalizaci rizik na straně zadavatele a maximalizaci vynaložených investic.
Poskytované služby v rámci efektivního řízení ICT:
Pro optimalizaci rozsahu outsourcingu na operativní úrovni je nutné vyjít ze strategie ICT a rozhodnutím o zajištění zdrojů pro jednotlivé služby konané ICT a poskytované jak externím, tak interním zákazníkům rozdělit zajištění služeb mezi in house zdroje a outsourcing.
Při optimalizaci rozsahu outsourcingu, je nutné multikriteriálně vyhodnotit přínosy a náklady jednotlivých variant. Těmito mohou být kvalita poskytovaných služeb, jejich cena, bezpečnost outsourcerovi sdělovaných informací, ztráta komparativní výhody, přílišná závislost na jednom outsourcerovi a jiné.
Se zvyšující se potřebou výpočetního výkonu a zálohovacího a archivačního prostoru je častým tématem zvažovaným v souladu s outsourcingem nákup služeb datových center, toto téma často přichází na přetřes ve spojitosti s končícím životním cyklem ICT technologií a potřebou jejich obnovy, kdy trend hovoří pro nákup formou služby nikoliv do majetku.
Poskytované služby v rámci optimalizace rozsahu outsourcingu: