Informační a komunikační technologie ve finančním sektoru naprosto převrátily zažité paradigma reprezentativních budov a přijímacích hal a pohodlných kožených lenošek. S rozvojem ICT stále více klientů omezuje své přímé návštěvy bank na minimum a s bankou komunikuje prostřednictvím ICT technologií, zejména prostřednictvím internetového bankovnictví.
Vaším úkolem již není jen maximálně podporovat výkon zaběhnutých procesů, ale také tyto trendy využít a obrátit je ve svou komparativní výhodu, přičemž naši poradci, kteří touto cestou již kráčeli, vám ukáží správný směr.
Nároky klientů na dostupnost a kvalitu poskytovaných služeb finančními institucemi rostou geometrickou řadou. Stále stoupá počet klientů vyžadujících mít v reálném čase dohled nad operacemi se svými finančními prostředky. Pro zajištění takovéhoto komfortu je třeba v pozadí kanálu, kterým klient ke svým prostředkům přistupuje, vybudovat dostatečně robustní, zálohované a zejména zabezpečené řešení.
Moderní trendy je třeba uchopit a vystavět nad nimi dlouhodobou strategii pro nalákání té, stále rostoucí, skupiny klientů, která nemá čas a chuť fyzicky docházet na přepážku banky. Těmto klientům je třeba v pohodlí jejich PC, mobilu nebo televize umožnit uživatelsky jednoduchý, dostupný a přitom zabezpečený přístup k jejich finančním prostředkům a operacím s nimi v reálném čase.
Takovýto zabezpečený a uživatelsky na výsost přívětivý přístup musí být umožněn k veškeré škále produktů (od běžného, spořícího, termínovaného účtu přes správu hypotečního úvěru až po investiční účet), jež klient ve finančním instituci využívá.
Služby pro maximalizaci realizace moderních online služeb pro organizaci:
Pro optimální využití ICT je nutné nastavit efektivní systém řízení IT a ICT, případně provést transformaci ICT organizace. Vstupním krokem pro nastavení systému řízení ICT je zpracování strategického dokumentu, který bude vycházet z potřeb a navrhovat způsoby jak uspokojit potřeby, které mají jednotlivé procesy jimiž je uspokojován klient, a které přispívají k naplnění strategických cílů organizace.
Jednotlivé záměry plynoucí z takovéto strategie ICT jsou následně přetaveny do jednotlivých realizovaných projektů, jež je vhodné v rámci IT organizace realizovat a strukturovaně řídit, případně úroveň jejich řízení auditovat, a to jak z hlediska metodického, věcného, bezpečnostního, tak i smluvního, tj. realizovat maximum činností vedoucích k minimalizaci rizik na straně zadavatele a maximalizaci vynaložených investic.
Služby pro efektivní řízení ICT:
Pro optimalizaci rozsahu outsourcingu na operativní úrovni je nutné vyjít ze strategie ICT a rozhodnutím o zajištění zdrojů pro jednotlivé služby konané ICT a poskytované jak externím, tak interním zákazníkům rozdělit zajištění služeb mezi in house zdroje a outsourcing.
Při optimalizaci rozsahu outsourcingu, je nutné multikriteriálně vyhodnotit přínosy a náklady jednotlivých variant. Těmito mohou být kvalita poskytovaných služeb, jejich cena, bezpečnost outsourcerovi sdělovaných informací, ztráta komparativní výhody, přílišná závislost na jednom outsourcerovi a jiné.
Se zvyšující se potřebou výpočetního výkonu a zálohovacího a archivačního prostoru je častým tématem zvažovaným v souladu s outsourcingem nákup služeb datových center, toto téma často přichází na přetřes ve spojitosti s končícím životním cyklem ICT technologií a potřebou jejich obnovy, kdy trend hovoří pro nákup formou služby nikoliv do majetku.
Služby pro optimalizaci rozsahu outsourcingu: